Ohio Game Fishing banner
Status
Not open for further replies.

De Herfst-Klap - Observaties die ik vreemd vind.

2.7K views 54 replies 18 participants last post by  fastwater  
#1 ·
Dit is de eerste keer dat ik de toernooiregels heb bekeken, aangezien ik me onlangs heb aangemeld.
Ik vind een aantal dingen zo vreemd dat ik iets tegen iemand moet zeggen, dus jullie zijn de iemand.

Ik vind het vreemd dat in een toernooi (dat geen vangst en vrijlating is) de vissen heel worden gewogen en daardoor fraude (door gewicht toe te voegen) mogelijk is, zoals een paar jaar geleden werd gezien.
Bij het toestaan dat een vis ongedarmd blijft, is de inhoud van de maag net zo bepalend als de vis zelf, als het krap wordt.
Hoe kan het acceptabel zijn dat twee gelijke vissen (lichaamsgewicht) een winnaar (tussen de twee) bepalen, afhankelijk van wat de vis heeft gegeten of uitgespuugd? :(
Het slaat gewoon nergens op, op een paar verschillende niveaus.

Een ander ding is de leugendetector.
Veel YouTube-video's laten zien hoe mensen deze tests (terwijl ze liegen) (gemakkelijk) doorstaan, en waarom rechtbanken dit niet als bewijs toestaan.
Ook te veel gedocumenteerde gevallen van onschuldige mensen die als liegers worden getoond.
Waarom? Het is niet alleen onontvankelijk bewijs in juridische context, maar ook onnodig, waar de weegstandaard niet wordt uitgevoerd zoals hij momenteel is.

Er is ook de vereiste om te bewijzen waar je de vis hebt gevangen.
Hoe in vredesnaam doe je dat? :oops:
Dit is ongeveer net zo dwaas als de staat die vereist dat als je meer vis hebt dan de dagelijkse vangstlimiet toestaat, je moet bewijzen dat ze niet op dezelfde dag zijn gevangen. De staat zegt dat je een ondertekening moet hebben van een bootkapitein, gids of verwerker.
Wat als er geen contact was/is met een van die personen?
Belachelijk, gezien het feit dat onschuldig tot schuld bewezen is.

Iedereen aan boord moet geregistreerd zijn in het gevecht?
Serieus?
Ik begrijp waarom dat ideaal zou zijn, maar hoe bewijs je dat?

Dan zijn er de weegstations.
Er zijn er genoeg (naar mijn mening), maar als je om 23.00 uur een inzending vangt, zit je een tijdje op die vis voordat je hem kunt wegen.
Nu is de vis zacht. Nu begint het potentieel voor beschuldigende aantijgingen.
Waar eindigt het?

Ik weet het niet...
Ik ben een oevervisser in dit ding, omdat ik geen toernooien doe en daarom geen droogpak voor mijn kajak bezit. Ik geef ook niet genoeg om geld uit te geven aan een pak voor dit toernooi.
Ik ben gewoon als een nieuwtje door de vrouw ingeschreven.

Dat gezegd hebbende, als ik een winnaar zou vangen, zou ik niet veel vertrouwen hebben in de uitkomst, met alle B.S. die ik zie.
Misschien heb ik het mis.

Geef me wat inzicht, om me te laten zien waar ik het mis heb.
Ik zou het waarderen, alleen al voor mijn eigen gemoedsrust.
Ik heb nul verwachtingen om er zelfs maar een goede te haken, maar als ik dat doe, zou ik me (onmiddellijk) onder druk gezet voelen en dat doodt het verlangen in de eerste plaats.
Ik weet niet eens zeker of ik onder de omstandigheden een goede vis zou registreren.
:cautious:

#2 ·
Gewichten kunnen enorm variëren tussen vissen van dezelfde lengte. Neem bijvoorbeeld een snoekbaars van 31 inch. Gemiddeld zal deze ongeveer 11 pond wegen. Dat betekent echter niet dat hij niet 10 of misschien zelfs 12 pond kan wegen. De enige manier om dat te omzeilen, zou een opstelling met de langste vis zijn. Het probleem is dat alle vissen van 30 inch 30 inch zijn. Er zouden veel te veel vissen van exact dezelfde lengte gemeten worden. Zeker, het zou waarschijnlijk nog steeds neerkomen op wie er een grotere wist te vangen. Maar lengte is wat naar mijn mening de doorslag geeft bij een gelijkspel in dit toernooi.

En aangezien het zo'n wijdverspreid toernooi is, zou het onrealistisch zijn om slechts één weeglocatie te hebben. Dit is mede de reden dat de instapniveaus zo hoog zijn. Ik durf te zeggen dat 98% van de mensen die aan toernooien deelnemen eerlijk zijn.

Bestaat er altijd de mogelijkheid van een rotte appel? Zeker. De beste manieren om dat te voorkomen zijn de methoden die u noemde. Leugendetector, getuigen voor goedkeuring enz.

#4 ·
Gewichten kunnen enorm variëren tussen vissen van dezelfde lengte. Neem bijvoorbeeld een snoekbaars van 31 inch. Gemiddeld zal hij ongeveer 11 pond wegen. Dat betekent echter niet dat hij niet 10 of misschien zelfs 12 pond kan wegen. De enige manier om dat te omzeilen, zou zijn om te gaan voor een opstelling voor de langste vis. Het probleem is dat alle vissen van 30 inch 30 inch lang zijn. Er zouden veel te veel vissen van exact dezelfde lengte worden gemeten. Zeker, het zou waarschijnlijk nog steeds neerkomen op wie er een grotere wist te vangen. Maar lengte is naar mijn mening de bepalende factor voor een tiebreaker in dit toernooi.
Daarom moeten de vissen voor het wegen worden uitgespoeld.
Het lichaam is het lichaam en de inhoud van de ingewanden heeft niets te maken met het werkelijke lichaamsgewicht.
Elimineert ook het proppen, van welke aard dan ook.
Het is net zo makkelijk om een zonnebaars van 225 gram in een ingewand te proppen als een loodje van 225 gram.

En aangezien het zo'n wijdverspreid toernooi is. Het zou nogal onrealistisch zijn om maar één weeglocatie te hebben. Dit is mede de reden dat de instapniveaus zo hoog zijn. Ik durf te zeggen dat 98% van de mensen die aan toernooien deelnemen, eerlijk zijn.
Zoals ik al zei...
Ik denk dat de weegstations (aantallen) prima zijn.

Is er altijd de mogelijkheid van een rotte appel? Zeker. De beste manieren om dat te voorkomen zijn de methoden die u noemde. Leugendetector getuige om aftekening te vangen, etc.
Zoals ik al aangaf, zijn dit verre van legitieme of praktische methoden.
Je moet een getuige leveren? Echt waar? :LOL:
Ook (niet genoemd) kunnen psychopaten gemakkelijk een leugendetectortest doorstaan en aangezien zij 10% van de bevolking uitmaken (volgens FBI-statistieken), zijn leugendetectoren belachelijk.
Kijk naar de twee boeven van 2 jaar geleden, die die test hebben doorstaan voor de andere wedstrijd, die tegelijkertijd met de Brawl liep. Duidelijk, de test is gebrekkig genoeg om hen te hebben laten doorgaan en rechtbanken ertoe te brengen dergelijke bevindingen te blokkeren.

Alleen de feiten zoals ik ze zie.

#3 ·
Ik ga akkoord en het enige toernooi waaraan ik ooit heb deelgenomen, was een crappie-wedstrijd toen ik ongeveer 14 was. Een heer die op het kreken op ons land viste, schreef me uit vriendelijkheid als zijn partner in. Ironisch genoeg wonnen we. Het zou me niet verbazen als er meer fraude was dan men beseft. Het is sowieso allemaal een marketingstunt.

Hier is mijn suggestie; iedereen kan meedoen voor hetzelfde inschrijfgeld en alle inschrijvingen moeten worden betaald voordat u vis incheckt. De winnaar zou worden bepaald door een loting, maar om in aanmerking te komen voor de loting moest u een bepaalde maat snoekbaars inchecken bij een deelnemende verkoper. Ik zou voorstellen om met lengte te gaan en ik zou voorstellen om die lengte op 24 inch in te stellen. Dat is behoorlijk haalbaar voor iedereen die op Erie vist, maar het maakt het nog steeds een trofee-wedstrijd. Als je geen 24-inch snoekbaars kunt vangen, verlies je je inschrijving. Dat is vrijwel wat er nu gebeurt, als je niet minimaal een 28-inch snoekbaars of groter kunt vangen, dan ben je eruit. Dat zou het ook een snoekbaars viswedstrijd houden, maar het mogelijke winstpotentieel veel groter maken. Het zou ook het voordeel wegnemen dat profvissers of bewoners aan het meer hebben. Ze konden nog steeds meerdere winnaars op verschillende niveaus trekken. Zelfs iemand op een eenmalige chartertrip zou kunnen winnen. Ik zal waarschijnlijk nooit deelnemen aan de brawl, omdat ik 4 uur verderop woon en geluk heb als ik één keer per jaar naar het meer ga. Echter, onder mijn voorgestelde regels, zou ik daadwerkelijk deelnemen en een charter boeken om het te doen. Ik denk dat het meer deelname en zakelijke activiteit zou genereren.

#6 ·
Ik ben het ermee eens en het enige toernooi waaraan ik ooit heb deelgenomen, was een crappie-wedstrijd toen ik ongeveer 14 was. Een heer die de kreek op ons land beviste, schreef me uit vriendelijkheid als zijn partner in. Ironisch genoeg wonnen we. Het zou me niet verbazen als er meer fraude was dan men beseft. Het is sowieso allemaal een marketingstunt.

Hier is mijn suggestie; iedereen kan meedoen voor dezelfde inschrijvingskosten en alle inschrijvingen moeten betaald zijn voordat u vis incheckt. De winnaar zou worden bepaald door een loting, maar om in aanmerking te komen voor de loting moest u een snoekbaars van een bepaalde grootte inchecken bij een deelnemende verkoper. Ik zou voorstellen om met lengte te gaan en ik zou die lengte op 24 inch instellen. Dat is redelijk haalbaar voor iedereen die Erie bevist, maar het blijft een trofeecompetitie. Als je geen snoekbaars van 24 inch kunt vangen, vervalt je deelname. Dat is zo'n beetje wat er nu gebeurt, als je geen snoekbaars van 28 inch of groter kunt vangen, dan ben je eruit. Dat zou het ook een snoekbaars viswedstrijd houden, maar de mogelijke winstpool veel groter maken. Het zou ook het voordeel van professionele vissers of bewoners aan het meer wegnemen. Ze konden nog steeds meerdere winnaars op verschillende niveaus trekken. Zelfs iemand op een eenmalige chartertrip zou kunnen winnen. Ik zal hoogstwaarschijnlijk nooit deelnemen aan de strijd, aangezien ik 4 uur verderop woon en geluk heb als ik één keer per jaar naar het meer ga. Echter, onder mijn voorgestelde regels, zou ik daadwerkelijk deelnemen en een charter boeken om het te doen. Ik denk dat het meer deelname en zaken zou genereren.
Dat vind ik erg leuk.
Dat gezegd hebbende...
Er zijn mensen die hier hun brood mee verdienen, die onder zo'n systeem nooit zouden meedoen.
Ik weet niet zeker hoeveel je zou kunnen frauderen, als de vis en alleen de vis de weegschaal raakt (uitgesneden) en bovendien, als je nog steeds zou kunnen frauderen, hoe en hoeveel gewicht zou je dan kunnen bereiken?
Ik denk dat het uitsnijden de noodzaak voor veel van de rest van de regels, met betrekking tot de vis zelf, elimineert.

Wat betreft de mensen aan boord en waar de vis vandaan kwam, daar is helemaal geen bewijs voor te leveren.
Dus waarom zou je je er druk om maken?
Is het gewoon om drama toe te voegen?
:rolleyes:

#7 ·
Het is vechtijd. Hier komen de jaarlijkse klachten. Ik zou om een terugbetaling vragen als ik zo ellendig was over een toernooi.
Ik stel gewoon het voor de hand liggende (voor mij) ter overweging.
Ik geloof niet dat ik iets overdrijf of dramatiseer.
Sterker nog, ik geloof dat (drama) plaatsvindt binnen de regels en voorschriften, zoals uiteengezet.

Zoals ik al zei, dit is een noviteit en mijn kansen om iets van betekenis te vangen zijn hoogst onwaarschijnlijk, dus het is niet persoonlijk.
Het is gewoon vreemd, naar mijn waarneming.

#8 ·
Ik was gewoon een gesprek aan het voeren, niets van de vechtpartij maakt me ongelukkig of geeft me ook maar een zier. Zoals ik al zei, ik ben 4 uur weg en heb er nooit aan gedacht om mee te doen. Sterker nog, ik wist niet eens dat het bestond totdat ik me aanmeldde bij een van de forums, zoals deze. Ik gaf gewoon een mogelijke manier om een wedstrijd te houden. Het kon me eigenlijk niet schelen.... Nu, in mijn scenario, zou ik een normale visreis kunnen maken en de kans krijgen om iets moois te winnen, bovenop. maar het zou voornamelijk voor de visreis zijn. Zoals het nu is, laat ik dit onderwerp aan de betrokkenen over, sorry dat ik me ermee heb bemoeid. Hoe dan ook, we vangen hier beneden alleen Saugeye en alles wat we krijgen is wat vlees in de vriezer, goed genoeg voor mij.

#10 ·
Ik was gewoon een gesprek aan het voeren, niets over de vechtpartij maakt me ongelukkig of geeft me ook maar een zier. Zoals ik al zei, ik ben 4 uur weg en heb er nooit aan gedacht om deel te nemen. Sterker nog, ik wist niet eens dat het bestond totdat ik lid werd van een van de forums, zoals deze. Ik gaf gewoon een mogelijke manier om een wedstrijd te organiseren aan. Het kon me eigenlijk niet schelen.... Nu, in mijn scenario, zou ik een normale visreis kunnen maken en de kans krijgen om iets moois te winnen, maar het zou voornamelijk voor de visreis zijn. Zoals het nu is, laat ik dit onderwerp aan de betrokkenen over, sorry dat ik me ermee heb bemoeid. Hoe dan ook, we vangen hier beneden alleen Saugeye en alles wat we krijgen is wat vlees in de vriezer, goed genoeg voor mij.
Waarom moet je een paard in de race hebben om een mening te hebben?
Dat hoeft niet. Geen kwaad en geen overtreding.
Ik waardeerde je gedachten en eerlijk gezegd vond ik ze behoorlijk goed.
Voor een kleinere/lokale tournee zou ik het behoorlijk cool vinden, maar voor iets dit groots en met professionals (met inkomen op het spel) zie ik niet het potentieel voor hetzelfde geïnvesteerde geld.
Ik had een regenachtige dag, toen ik verwachtte dat de buitenkant van de huisrand geschilderd zou worden.
Ik heb de thread aangemaakt uit verveling en oprechte nieuwsgierigheid.
Bedankt voor het toevoegen van je 2 cent.
😎

#13 ·
Nou, misschien lees de regels voordat je je ergens voor aanmeldt in plaats van je aan te melden en daarna over de regels te klagen.
En lees misschien wat ik heb geschreven, voordat je reageert. :LOL:

Mijn vrouw heeft me aangemeld.
Ik klaag ook niet en dat heb ik ook gezegd.

Doe rustig aan. Vasthouden is de sleutel bij het lezen.
😏

#15 ·
En dan klaag je over de regels? Hemel...
Ik krijg het gevoel dat sommige mensen het geschreven woord niet kunnen begrijpen. 😕
Misschien heb je de O.P. niet gelezen, wat op zich vreemd is. Aangezien het dwaas zou lijken om op een gedachte te reageren zonder te begrijpen hoe deze is ontstaan. Ook onmogelijk om dit op een coherente manier te doen, zonder enig idee van de context die die gedachte heeft gecreëerd.
Zeer vreemd.

#16 ·
Er is altijd een kans om te cheaten in elke competitie als de beloning de moeite waard is. Gezien het feit dat ik teams heb gezien die hebben gecheat om $8 T-shirts te winnen in de zondagse softbalcompetitie, zou het naïef zijn om te verwachten dat er GEEN fraude van enige vorm is als er zoveel geld op het spel staat.

Zeker, het is geen vangen en loslaten... maar is de verwachting dat alle gewogen vissen worden gedood? Is er een limiet op hoeveel vissen je kunt wegen? (Hint - dat is er altijd)
Dood je gewoon de eerste 6 die je vangt, of houd je meer dan je limiet totdat je weet welke je moet doden? Cull ze onderweg, en dood ze dan bij het wegen? Officiële visdoder?

Het klinkt niet alsof je verwacht competitief te zijn, maar je zou geluk kunnen hebben en de grote vis voor het toernooi kunnen vangen. In dat geval zullen alle ogen op je gericht zijn en zul je dankbaar zijn dat alle formaliteiten aanwezig zijn om je vangst te controleren.

#17 ·
Er is altijd een mogelijkheid om te cheaten in elke competitie als de beloning de moeite waard is. Gezien het feit dat ik teams heb zien cheaten om $8 T-shirts te winnen in de zondagse softbalcompetitie, zou het naïef zijn om te verwachten dat er NIET op de een of andere manier wordt gecheat als er zoveel geld op het spel staat.

Zeker, het is geen vangst en vrijlating... maar is de verwachting dat alle gewogen vissen worden gedood? Is er een limiet op hoeveel vissen je kunt wegen? (Hint - dat is er altijd)
Dood je gewoon de eerste 6 die je vangt, of houd je er meer dan je limiet aan totdat je weet welke je moet doden? Ze onderweg ruimen, en ze dan bij de weging doden? Officiële visdoder?

Het klinkt niet alsof je verwacht competitief te zijn, maar je zou geluk kunnen hebben en de grote vis voor het toernooi vangen. In dat geval zullen alle ogen op je gericht zijn en zul je dankbaar zijn dat alle formaliteiten aanwezig zijn om je vangst te controleren.
In dit toernooi worden alleen de vissen die in de prijzen vallen extreem beoordeeld en de weegstations zijn ver van het water.
Ik betwijfel of iemand graag geconfronteerd wordt met een machine die geen 100% nauwkeurigheid heeft of met bewijslasten die onmogelijk te bewijzen zijn, zoals waar de vis is gevangen.
Het gebeurt wel, maar het is tot op zekere hoogte onvolmaakt, wat om de een of andere reden gepland lijkt.
Ik ben er zeker van dat er geen opzet is, maar er zijn duidelijke gebreken die naar mijn mening eenvoudig kunnen worden weggenomen.
Dit is slechts een observatie van praktijken, die ook in andere toernooien voorkomen.

#24 ·
Hier is de eenvoudigste oplossing. Als je het niet leuk vindt, ga dan niet mee. Geef je oude dame niet de schuld dat ze je heeft ingevoerd. Als je het echt niet wilde doen, zou je het niet doen
Ik denk dat sommigen de gemaakte punten hebben over het hoofd gezien en zich in plaats daarvan richten op de meest luie manier om de discussie te beëindigen.
Wat het was...
Een discussie.

#25 ·
En als je alle vissen in een toernooi doodt in plaats van ze te wegen en vrij te laten, dan zijn er de dierenrechtenorganisaties die van alle kanten zullen aanvallen en zeggen dat we vissen doden puur voor $. Wat jaren geleden met Bass Masters gebeurde en de reden dat ze de regel invoerden dat er geen dode vissen mochten worden ingewogen. Dat is nu zelfs geavanceerd en sommige van de grotere toernooiorganisatoren laten een organisatorlid in alle boten meevaren die vissen wegen en loslaten waar ze zijn gevangen.

#26 ·
En als je het doden van alle vissen in een toernooi de regel maakt in plaats van ze te wegen en vrij te laten, dan zijn er de dierenrechtenorganisaties die van alle kanten aanvallen en zeggen dat we vissen doden puur voor $.
Dat is Bass Masters jaren geleden overkomen en de reden dat ze de regel hebben ingevoerd dat er geen dode vissen bij de weging mogen worden ingeleverd.
Dat is nu zelfs geavanceerd en sommige van de grotere toernooiorganisatoren laten een organisatorlid in alle boten meevaren die vissen wegen en loslaten waar ze gevangen zijn.
Wat de anti-groep betreft, ze zijn in feite irrelevant en krijgen alleen relevantie als ze een platform krijgen. Niet anders dan de me too en pronoun mensen. Ze zijn klein en ze zijn onbeduidend.
Bovendien staat de wet aan de kant van de vissers.
Simpel.

Wie gooit er snoekbaars terug? Sommigen misschien en dat is prima, maar in een wedstrijd telt het gewicht van de vis, wanneer deze op gewicht wordt beoordeeld. Als je de vis heel laat, geef je degenen die willen frauderen elke gelegenheid.
Je kunt gewicht toevoegen zonder lood te gebruiken.

Bass Masters is logisch, aangezien zij inderdaad een promotor zijn van catch and release. Ze hebben zeker veel gevallen van fraude blootgelegd in de buik van vissen.

Ik denk dat mijn punt is, als we het over wegingen hebben, er is maar één manier om 100% eerlijk en algemeen te zijn en
die methode negeren, laat alleen maar potentieel voor verder fraude toe.

#28 ·
Ik verspil meer geld aan Netflix, krasloten... noem maar op... dan de toegangsprijs van de Brawl en Slam samen. Ik denk dat ik sowieso meerdere keren tijdens het toernooi op snoekbaars zal zijn. Kan net zo goed mijn naam in de hoed gooien. Vanuit mijn eerdere ervaringen in deze twee toernooien, maakt het het allemaal veel leuker en spannender als ik een fatsoenlijke vis haak. De regels zijn de regels, en ik volg ze altijd. Het is een geweldige tijd met mijn zoon, en hopelijk heb ik dit jaar een nieuwe Ranger of Warrior, en geef ik mijn huidige stuk stront een fatsoenlijke Vikingbegrafenis op zee🤣

#31 ·
Ik verspil meer geld aan Netflix, krasloten... noem maar op... dan de inschrijvingskosten van de Brawl en Slam samen. Ik ga ervan uit dat ik sowieso meerdere keren tijdens het toernooi daar zal zijn om snoekbaars te vissen. Ik kan net zo goed mijn naam in de hoed gooien. Vanuit mijn eerdere ervaringen bij deze twee toernooien, maakt het het allemaal veel leuker en spannender als ik een fatsoenlijke vis haak. De regels zijn de regels, en ik volg ze altijd. Het is een geweldige tijd met mijn zoon, en hopelijk heb ik dit jaar een nieuwe Ranger of Warrior, en geef ik mijn huidige stuk str#nt een fatsoenlijke Vikingbegrafenis op zee🤣
Ik ben het daar niet mee oneens.

#32 ·
Vis vullen met gewicht is slechts één methode van bedrog en waarschijnlijk de moeilijkste om mee weg te komen. Zeker nu. Het is onmogelijk om bedrog volledig te elimineren en vragen om meer regels om bedrog te beperken zal meer eerlijke mensen vervreemden dan het ooit bedriegers zou afschrikken.
Minder regels is in feite waar ik me op richt.
Sommige regels zijn gewoon vreemd, zoals ik in de O.P. heb vermeld.

#35 ·
De strijd is mijn favoriete tijd van het jaar om te vissen! Als voormalig winnaar hebben we ook de polygragen, de viscontroles en al het andere doorlopen, de maag-/eiproducten beslissen meestal over de winnaars en verliezers, maar dat is het spel, het is niet voor de "professionals", het is een toernooi voor iedereen, dat is het leuke ervan ... iedereen in de boot moet meedoen, zodat mensen de vis niet gewoon rondgeven en het de hunne noemen, dezelfde reden dat er polygragen zijn, de slechte mensen die gaan valsspelen, zullen sowieso valsspelen, 99,9% van de mensen zou er niet van dromen om vals te spelen.

#42 ·
Als de ingewanden niet meetellen als gewicht. Krijgen mensen met een enorme buik een handicap zoals bij golf als ze op de weegschaal stappen? Zo ja, dan zit ik waarschijnlijk onder mijn middelbare schoolgewicht!

#51 ·
Goede hemel, zeker kun je een betere hobby vinden dan online te trollen voor argumenten.
Mensen trollen zichzelf.
Ik had een standpunt en heb het geuit.
Veel mensen namen dat standpunt en draaiden het uit tot een drama.
Wanneer iemand een gedachte van mij tegenwerkte, werkte ik terug of gaf ik toe dat ze een goed punt hadden.

Trollen?
Kom op nou.

#47 ·
Moeilijk publiek. Alles is zo zwart-wit en de moeite waard om voor te vechten, denk ik. Jezus, het was slechts een observatie van de OP om te bespreken. Niemand zou een andere mening mogen hebben.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.